Report: Paul Van Dyk Guiding Light Album Tour Brno (18. 3. 2022) & Recenze: Scooter - "The Spell Remains" (singl)
Paul van Dyka jsem teď viděla v Bobycentru naživo podruhé – poprvé to bylo v roce 2014 na Citadele (report zde: http://ja-a-moje-rit.estranky.cz/clanky/aktualne/report-z-citadely-s-paul-van-dykem.html). Tentokrát bylo jeho vystoupení pojato jako tour k poslednímu albu "Guiding Light", vydanému před dvěma lety, a support byl zvolen výborně: tehdejší díl Citadely byl koncipován spíš jako "EDM" party zaměřená na tehdy obrovsky populární electro/bigroom house a Paul van Dyk spolu s německou dvojicí Kyau & Albert byla jediná jména v line-upu, která hrála trance. Tentokrát se komplet celá akce nesla v duchu rychlejší muziky od různých odnoží trancu až po techno.
Opening set měla na starost česká DJane Míša Salačová, která to celý rozjela nekompromisně čistým technem. Byla jsem zvědavá, co bude hrát na trance akci, protože ji znám právě jako techno DJku, a žádné přizpůsobení stylu se nakonec nekonalo, což bylo jedině dobře – mám ráda hudební různorodost a kupodivu to sedlo i na ten začátek (podobným stylem otvíral taneční party na Výstavišti DJ Orbith jakožto předskokan Scooter v roce 2011). Jako druhý hrál Dusk: opravdu hodně sympatický mladý DJ, jehož set – už hraný ve stylu trance – byl bohatý na prvky progressive. Po něm zahrál Jean Luc, tentokrát v klasickém uplifting trance setu. Jako zahraniční support vystoupil Mohamed Bahi – původem marocký DJ, který aktuálně působí v Praze. Ten už hrál pěkně od podlahy, a připravil tak půdu pro Paul van Dyka kvalitním rychlým trancem.
Nástup Paul van Dyka a celý úvod jeho setu byl tentokrát totálně epický! Taky byl na place během první části jeho vystoupení totální nával, až jsem se v jednu chvíli musela přesunout víc dozadu, kde nebylo takový horko a taková tlačenice... Později se nám podařilo se prodrat až do první řady, kde mě ty basy úplně odjebaly zase zpátky – bylo to fakt pořádně nahlas. B-) Paul hrál skvěle – tak jako minule ukázal, že je považován za absolutní světovou špičku stylu trance právem. Hlavně ve druhé polovině dvouhodinového setu se ale vyskytly pasáže, které mě až tak nebavily, což si u minulého vystoupení nepamatuju... I tak je to ale pan DJ a nelituju, že jsem na něj šla podruhé. :-)
Luigi di Mare to po něm rozjel nejdřív dost od podlahy – hned tam nasadil psy beat, který plynule přecházel do progressive/upliftingu. Jako nebylo to špatný: podobně jako Paulův set měl i ten jeho přímočaré beaty, typické trance melodie a decentní, hlavně ženské vokální samply, ale oproti vystoupení headlinera to prostě bylo slabší... Akci zavíral Martin Gredner, který to celé zakončil, jak se sluší a patří, pořádným tech-trancem. Přesně tohle to chtělo, pěkně to tam na závěr pro několik desítek posledních účastníků rozpumpovat. :-)
Když bych měla srovnat Citadelu 2014 a Guiding Light Album Tour, vydařila se tato akce líp po hudební i organizační stránce. Nejlepší byl Mohamed Bahi, Martin Gredner, Salačka a samozřejmě sám Paul, užila jsem si ale i Duska a Jean Luca, nejslabší byl Luigi (nejslabší v rámci celého line-upu, ale rozhodně ne obecně špatný! :-)). Pořadatel taky vychytal drobné organizační mouchy, co si pamatuju z minulosti i z dalších jeho akcí v Boby (pořádá mj. i Apokalypsu, jejíž menší dubnová edice Labyrinth Of Nightmare se nakonec bohužel neuskuteční z důvodu malého zájmu, a tedy nedostačujících finančních prostředků z předprodeje na její uspořádání), jako např. pití bez víček, tekoucí voda na WC pouze horká, nemožnost se na WC zamknout apod. A hlavně tentokrát nebyly žádné výjeby jako slibování něčeho, co nakonec nebylo, prodej vstupenek do zrušené VIP zóny apod. Takže pochvala! I security personál nejvíc v pohodě – to je poprvé, co jsem zažila, že securiťák pustil někoho s pitím. :-) Ceny na baru a za šatnu byly vražedné – je vtipný číst recenzi z roku 2014, kde kritizuju, že pivo za 45,- a šatna 1 kus za 30,- je předražený, když teď bylo pivo za 60,- a šatna 1 kus za 50,-. :-D Zdražovalo se všechno (velkýho Guinessa v Irish pubu Immigrant pamatuju za 60,-; na letošním St. Patrick's Day už chtěli za půllitr 98,- !), takže se to trochu dalo čekat, i když na jiných akcích z poslední doby si až takový ceny nevybavuju... Zvuk OK, ale tak, jak tu hlasitost přidali na set Paul van Dyka, bych to nechala hrát celou dobu od začátku až do konce. :-) No a celková atmosféra samozřejmě výborná: samí usměvaví sympatičtí ravers, co nejen tvořili skvělý vibe na parketu, ale podpořili své oblíbené DJs jako správní fanoušci (hlavně během setu PvD se v davu objevovaly vlajky a transparenty, lidi zvedali své kamarády na ramena, skandovali "Paul van Dyk!", "Trance forever!" apod.) <3
Kromě koncertu Paul van Dyka se v pátek 18. stala ještě jedna významná událost z rave světa a to vydání nového singlu Scooter! Ten se jmenuje "The Spell Remains" a něco si o něm teď řeknem.
Singl je ve stylu liquid d'n'b / dance a je podobný songům jako "Dreams" z alba "The Big Mash Up". Má rychlý zlomený beat, průměrnější HPV a flétnovou lead melodii převzatou z tracku "The Flute Tune (Soulpride Remix)" od J-Cut & Kolt Siewerts. A samozřejmě vokály H. P. Baxxtera. Během necelých 3 minut stopáže zazní taky nenápadné acid efekty v pozadí a ve vložené pasáži před závěrečnou slokou H. P.ho "la la la" popěvek upravený přes autotune...
Upřímně? Oproti jiným novějším singlům nic moc... Originál "Flute Tune" je o dost lepší a mimo hlavní melodii song nepřináší nic, co by nějak zvlášť stálo za pozornost – nemá nic, co by mě táhlo pouštět si ho znova. Ačkoliv HPV si na případných víc poslechů zapamatuješ, rychlé d'n'b je v podání Scooter lepší než pomalejší komerčnější house a i ten autotune je lepší, než protivně utahaný zpěv Maidwella... Ale oproti třeba "Paul Is Dead" vydanýmu nedávno, který má taky zlomenej beat, je to slabota... V klipu jsou vesměs random sračky: skupinu vysadí uprostřed pouště UFO; skafandry, velbloudi a bitches na skákacích balonech. Někdo si dobře zahulil, podobně jako u klipu k "Which Light Switch Is Which?". xD :-P Strašná pičovina, ale tak je to aspoň zábavnější než klip k "Paul Is Dead". :-) A scéna, jak H. P. hraje na flétnu a k tomu mu tančí pěkná slečna jako "kobra" lezoucí z košíku, se mi náhodou líbí. :-)
S konečným hodnocením singlu to vidím tak na 5.5/10 a doufám, že příští bude lepší...